Kraamzorg van JoNa

De kraamzorg kan in een aantal stappen worden onderverdeeld:

Inschrijving

Rond de derde maand neemt u contact op met de verloskundige, die u zal vragen uw kraamzorg te regelen. Dit kan bij Kraamzorg JoNa door het invullen van een inschrijfformulier op onze website ( Klik hier om naar het inschrijfformulier te gaan ). Ook kunt u zich telefonisch bij ons aanmelden op nummer 0321-311922. Dit nummer kunt u ook bellen voor meer informatie.

Nadat u zich bij ons bureau heeft aangemeld, dient u ook uw verzekering op de hoogte te brengen van het feit dat u zwanger bent. U moet dan aangeven dat u uw kraamzorg heeft geregeld bij Kraamzorg JoNa. In de meeste gevallen ontvangt u dan van de verzekeringsmaatschappij uw kraampakket.

Wij verlenen zorg voor alle verzekeringsmaatschappijen. Hoe e.e.a. voor u geregeld wordt, leggen we u bij de aanmelding graag uit.

U ontvangt zo spoedig mogelijk een bevestiging van uw inschrijving. Wij ontvangen een bevestiging van de verzekeringsmaatschappij, zodat de cirkel rond is en uw kraamzorg goed is geregeld.

Tarieven

U ontvangt van de zorgverzekeraar een bedrag waarvoor u kraamzorg kunt inkopen. Ons uurtarief is € 45,42 voor 2015 en € 44,91 voor 2016.
Als u extra zorguren wilt bijkopen kost dit € 40,00 per uur.

Intake

Rond de 6de of 7de maand neemt onze medewerkster intake contact met u op voor het maken van een afspraak. Bij een eerste kind komt zij bij u thuis, bij een volgende kind gebeurt dit telefonisch. Zij vertelt u meer over ons bureau. Zo weet u wat u van onze kraamverzorgenden kunt verwachten. Ook kunt u uw wensen en die van de overige gezinsleden aan de intakester bekend maken, zodat wij de zorg zo goed mogelijk op uw situatie kunnen afstemmen. Ons doel is u een onvergetelijke kraamtijd te bezorgen. U ontvangt van de intakester ons zorgplan. In het zorgplan treft u informatie aan die betrekking heeft op u en uw baby, deze kunt u voor de bevalling doornemen, zodat u zich kunt voorbereiden.

Rommelmelding

Op het moment dat de geboorte van uw kind zich aankondigt, dient u ons bureau te bellen voor een rommelmelding. Hierdoor kunnen wij vast de benodigde voorbereidingen treffen om de desbetreffende kraamverzorgende, die beschikbaar staat, te melden dat zij binnen korte tijd opgeroepen wordt voor uw bevalling.

Partusassistentie

Als de verloskundige aangeeft dat de kraamverzorgende kan worden gebeld, kan ons bureau worden gebeld. De nummers van het bureau krijgt u tijdens de intake op een handige kaart, die u bij de telefoon kunt laten liggen, voor als het moment daar is. Als u belt hoeft u alleen uw naam door te geven. Wij regelen dan direct dat er een kraamverzorgster komt die kan assisteren bij de bevalling. De kraamverzorgende heeft een TomTom navigatie systeem, zodat ze gemakkelijk uw huis weet te vinden.

De kraamtijd

De kraamverzorgende die bij de geboorte van uw kind is geweest, blijft in principe gedurende de gehele kraamperiode aan u en uw baby de zorg verlenen. Aan de hand van de intake, kijken wij welke kraamverzorgende goed bij het gezin past. Gelukkig kunnen wij uit de verhalen en enquêtes concluderen dat dit ons zeer goed afgaat. Toch willen wij dit bij elke zorg opnieuw zeker weten. Reden waarom wij rond de 3de dag van de zorg contact met u opnemen om te kijken of alles naar wens verloopt en of de klik er tussen u en de kraamverzorgster er daadwerkelijk is. Indien dit onverhoopt en onverwacht toch niet het geval is, regelen wij direct een passende oplossing. Natuurlijk hoeft u nooit te wachten tot wij u bellen, maar mag u altijd met ons kantoor contact opnemen.

Uw bevindingen

Om de kwaliteit hoog te kunnen houden leveren wij bij elke zorg ook een enquête met bijbehorende antwoordenveloppe. Deze enquête is voor ons een goed meetinstrument om onze kraamverzorgenden scherp te houden, te kunnen bijscholen c.q. te begeleiden. Tevens kunt u aangeven dat u het op prijs zou stellen dat het kantoor contact met u opneemt.

Financiële afhandeling

De wettelijke eigen bijdrage voor 2015 is € 4,15 en voor 2016 wordt dit € 4,20. Elke kraamorganisatie in Nederland is verplicht deze kosten in rekening te brengen. Het kan zijn dat u via uw aanvullende verzekering hiervoor bent verzekerd. U krijgt deze kosten dan in zijn geheel of gedeeltelijk door uw verzekering vergoed. Ook kan het zijn dat wij deze rekening direct bij de verzekering kunnen indienen, u krijgt de rekening indien u hier niet voor bent verzekerd dan via de verzekeringsmaatschappij. Of u hiervan een gedeelte terug kunt krijgen, kunt u nalezen in uw verzekeringspolis.